Welkom

Wij willen u als nieuwe klant hartelijk welkom heten bij RISK Direct. Op deze pagina hebben wij speciaal voor u een welkomstboodschap klaargezet. Ook kunt u een afspraak met één van onze adviseurs inplannen, uw gegevens aanvullen en antwoord vinden op de meest gestelde vragen.

Plan uw afspraak

Vul uw gegevens aan!

voorkant selectie
Om u goed van dienst te kunnen zijn willen we u graag beter leren kennen. Hiervoor is het van belang dat we over uw juiste contactgegevens beschikken. Met behulp van onderstaand formulier kunt u uw gegevens aanvullen/wijzigen.


Contactpersoon

Adres

Contactgegevens

Gelieve dit veld leeg te laten.

Vragen

Bent u een nieuwe klant bij RISK Direct en heeft u een vraag? Wij geven u graag zo snel mogelijk antwoord. Hieronder vindt u de vragen waarop wij direct antwoord voor u hebben. Voor overige vragen kunt u contact met ons opnemen via (030) 634 62 44 of info@risk-direct.nl.

Wie is RISK Direct?

RISK Direct is uw adviseur voor:

– Schadeverzekeringen (b.v. auto, inboedel, aansprakelijkheid.)

– Zorg en inkomen (b.v. pensioen, zorg, uitvaart)

– Hypotheken

Op de pagina Over RISK Direct vindt u meer informatie over wie wij zijn en wat wij voor u kunnen betekenen.

Heb ik een vast aanspreekpunt bij RISK Direct?

RISK Direct is een hecht team en bestaat uit goed opgeleide en enthousiaste adviseurs die er klaar voor zijn om u te leren kennen!

Kan ik bij RISK Direct langskomen om mijn verzekeringen te bespreken?

U kunt alleen op afspraak bij ons langskomen om uw verzekeringen te bespreken.

Ik ben gewisseld van tussenpersoon en zo bij RISK Direct terecht gekomen. Wat verandert er?

Een wijziging van adviseur heeft nooit invloed op uw polis. Dit omdat wij geen contractpartij zijn. Uw premie blijft dus gelijk!

Ik heb geen emailadres of wil de offerte per post ontvangen. Kan ik dan alsnog een offerte opvragen?

Ja, u kunt een offerte opvragen door contact op te nemen met één van de medewerkers van RISK Direct. Zij zullen u een offerte per post opsturen.

Waar moet ik op letten als ik een offerte vergelijk met mijn huidige verzekeringen?

Het is erg belangrijk dat u geen appels met peren vergelijkt. Zorg ervoor dat met name het verzekerd bedrag, de eigen risico`s en de dekking / voorwaarden (allrisk / extra-uitgebreid) zoveel als mogelijk overeenstemmen.

Hoe sluit ik het eenvoudigst mijn verzekeringen over?

U kunt het beste eerst uw huidige verzekeringen vergelijken met ons aanbod. Hiervoor kunt u vrijblijvend een offerte aanvragen. Als u vervolgens de verzekeringen wenst over te sluiten, adviseren wij u eerst de oude verzekeringen op te zeggen. Hierna kunt u digitaal de verzekering afsluiten via deze site. Ook kunt u ervoor kiezen gebruik te maken van de opzegservice door contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Wat is de opzegtermijn van mijn oude verzekering?

Als u een schadeverzekering hebt afgesloten vóór 1 juni 2010 moet u het contract uitdienen. Dit duurt maximaal 5 jaar. Hierna is uw verzekering altijd maandelijks opzegbaar. Als u de schadeverzekering hebt afgesloten op of na 1 juni 2010 is deze na één jaar altijd maandelijks opzegbaar.

Hoe kan ik mijn verzekering bij een andere verzekeraar opzeggen?

De meeste verzekeraars accepteren een opzegging per email. Als een verzekeraar alleen een schriftelijke opzegging accepteert, kunt u op onze website een opzegformulier invullen, uitprinten en opsturen naar uw oude verzekeraar. U kunt de opzegging ook laten verzorgen door RISK Direct. Neemt u hiervoor contact met één van de medewerkers van RISK Direct.

Wat is advies op basis van Execution Only?

Op onze website kunt u zelf de premies van verzekeringen berekenen en de verzekering van uw keuze online afsluiten zonder advies van een financieel dienstverlener. Dit wordt binnen de Wet financieel toezicht (Wft) “execution only” genoemd. Mocht u via onze website een verzekering afsluiten dan is er geen sprake van advies en kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor enige schade die het gevolg is van een onjuiste keuze die u hebt gemaakt of fouten die zijn ontstaan bij het invoeren van de aanvraag.

Kan ik ook een advies ontvangen zonder Execution Only?

Ja, hiervoor kunt u contact opnemen met één van de medewerkers van RISK Direct. Voor een goed advies heeft uw financieel dienstverlener een aantal gegevens nodig, zoals uw huidige situatie, bestaande verzekeringen en natuurlijk uw persoonlijke wensen. Deze worden dan ook bij u opgevraagd.

Wanneer kan ik een polisblad verwachten?

Een nieuw polisblad wordt u direct toegestuurd als u deze digitaal aanvraagt. Als u een polisblad per post ontvangt wordt deze, voor zo ver dit mogelijk is, voor de ingangsdatum opgestuurd.

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt automatisch betalen per maand of jaar. Als u door middel van een acceptgiro wilt betalen kan dit alleen per jaar.

RISK Direct: omdat het beter kan, zonder groter te zijn!

Wij nodigen u uit om ook een kijkje te nemen op de andere pagina’s van onze website, zodat u ons ook beter kunt leren kennen en kunt zien wat wij voor u kunnen betekenen.