FAQ

Bent u een (nieuwe) klant of wilt u klant worden bij RISK Direct en heeft u een vraag? Wij geven u graag zo snel mogelijk antwoord. Hieronder vindt u de vragen waarop wij direct antwoord voor u hebben. Voor overige vragen kunt u contact met ons opnemen via (030) 634 62 44 of info@risk-direct.nl.

 

Wie is RISK Direct?

RISK Direct is uw adviseur voor:
– Schadeverzekeringen (b.v. auto, inboedel, aansprakelijkheid.)
– Zorg en inkomen (b.v. pensioen, zorg, uitvaart)
– Hypotheken

Op de pagina Over RISK Direct vindt u meer informatie over wie wij zijn en wat wij voor u kunnen betekenen.

 

Heb ik een vast aanspreekpunt bij RISK Direct?

RISK Direct is een hecht team en bestaat uit goed opgeleide en enthousiaste adviseurs die er klaar voor zijn om u te leren kennen!

 

Kan ik bij RISK Direct langskomen om mijn verzekeringen te bespreken?

U kunt alleen op afspraak bij ons langskomen om uw verzekeringen te bespreken.

 

Ik ben gewisseld van tussenpersoon en zo bij RISK Direct terecht gekomen. Wat verandert er?

Een wijziging van adviseur heeft nooit invloed op uw polis. Dit omdat wij geen contractpartij zijn. Uw premie en voorwaarden blijven dus gelijk!

 

Ik heb geen emailadres of wil de offerte per post ontvangen. Kan ik dan alsnog een offerte opvragen?

Ja, u kunt een offerte opvragen door contact op te nemen met één van de medewerkers van RISK Direct. Zij zullen u een offerte per post opsturen.

 

Waar moet ik op letten als ik een offerte vergelijk met mijn huidige verzekeringen?

Het is erg belangrijk dat u geen appels met peren vergelijkt. Zorg ervoor dat met name het verzekerd bedrag, de eigen risico’s en de dekking / voorwaarden (allrisk / extra-uitgebreid) zoveel als mogelijk overeenstemmen.

 

Hoe sluit ik eenvoudig mijn verzekeringen over?

U kunt het beste eerst uw huidige verzekeringen vergelijken met ons aanbod. Hiervoor kunt u vrijblijvend een offerte aanvragen. Als u vervolgens de verzekeringen wenst over te sluiten, adviseren wij u eerst de oude verzekeringen tijdig op te zeggen. Hierna kunt u digitaal de verzekering afsluiten via deze site. Ook kunt u ervoor kiezen gebruik te maken van de opzegservice door contact op te nemen met een van onze medewerkers.

 

Wat is de opzegtermijn van mijn oude verzekering?

Als u een schadeverzekering heeft afgesloten vóór 1 juni 2010 moet u het contract uitdienen. Dit duurt maximaal 5 jaar. Hierna is uw verzekering altijd dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand. Als u de schadeverzekering hebt afgesloten op of na 1 juni 2010 is deze na één jaar altijd maandelijks opzegbaar.

 

Hoe kan ik mijn verzekering bij een andere verzekeraar opzeggen?

De meeste verzekeraars accepteren een opzegging per email. Als een verzekeraar alleen een schriftelijke opzegging accepteert, kunt u op onze website een opzegformulier invullen, uitprinten en opsturen naar uw oude verzekeraar. U kunt de opzegging ook laten verzorgen door RISK Direct. Neemt u hiervoor contact met één van de medewerkers van RISK Direct.

 

Wat is advies op basis van Execution Only?

Op onze website kunt u zelf de premies van verzekeringen berekenen en de verzekering van uw keuze online afsluiten zonder advies van een financieel dienstverlener. Dit wordt binnen de Wet financieel toezicht (Wft) “execution only” genoemd. Mocht u via onze website een verzekering afsluiten dan is er geen sprake van advies en kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor enige schade die het gevolg is van een onjuiste keuze die u hebt gemaakt of fouten die zijn ontstaan bij het invoeren van de aanvraag.

 

Kan ik ook een advies ontvangen zonder Execution Only?

Ja, hiervoor kunt u contact opnemen met één van de medewerkers van RISK Direct. Voor een goed advies heeft uw financieel dienstverlener een aantal gegevens nodig, zoals uw huidige situatie, bestaande verzekeringen en natuurlijk uw persoonlijke wensen. Deze worden dan ook bij u opgevraagd.

 

Ik ben aangereden maar ik ben niet allrisk-verzekerd. Wie kan mijn schade verhalen?

Ondanks dat u er niet voor verzekerd bent, helpen wij u als trouwe klant graag verder. Onze partner ikwilclaimen.nl kan u kosteloos bijstaan, u kunt gemakkelijk uw schade melden via www.ikwilclaimen.nl.

 

Ik heb schade en ben allrisk-verzekerd, welke hersteller moet ik kiezen?

De meest geschikte hersteller bij u in de buurt vindt u via https://www.risk.nl/schade-melden/. Het aanrijdingsformulier ontvangen wij graag van u.

 

Wanneer kan ik een polisblad verwachten?

Een nieuw polisblad wordt u direct toegestuurd als u deze digitaal aanvraagt. Als u een polisblad per post ontvangt wordt deze, voor zo ver dit mogelijk is, voor de ingangsdatum opgestuurd.

 

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt automatisch betalen per maand of jaar. Per betaalmoment brengen wij €2,72 (2,25 excl. 21% assurantiebelasting) aan kosten in rekening.
Als u door middel van een acceptgiro wilt betalen kan dit alleen per jaar.

 

RISK Direct is onlangs mijn tussenpersoon geworden. Hoe zit dat?

Zijn wij onlangs uw nieuwe tussenpersoon geworden? Dan willen wij u allereerst van harte welkom heten! Wij hebben onlangs een aantal portefeuilles overgenomen, zoals Sjoer Assurantiën en Ykema Assurantiën. Dit houdt in dat wij alle werkzaamheden met betrekking tot advies, beheer en administratie van uw verzekeringen en schadebehandelingen zullen verzorgen. Heeft dit enige invloed op uw verzekeringen? Nee, uw verzekeringen zijn niet gewijzigd! Uw premies en voorwaarden blijven dus gelijk.

 

Ik wil graag de post enkel fysiek ontvangen, kan dat?

Mocht het nodig zijn, maken wij nog gebruik van de postduif! Geef een seintje bij één van onze medewerkers, dan zullen wij de poststukken enkel fysiek toesturen. Echter streven wij ernaar zoveel mogelijk digitaal te verwerken. bekijk hieronder een video met uitleg.

 

Hoe kan ik mijn verzekering bij een andere verzekeraar opzeggen?

De meeste verzekeraars accepteren een opzegging per e-mail. Als een verzekeraar alleen een schriftelijke opzegging accepteert, kunt u op onze website een opzegformulier invullen, uitprinten en opsturen naar uw oude verzekeraar. U kunt de opzegging ook laten verzorgen door RISK Direct. Neemt u hiervoor contact op met één van onze medewerkers.

 

Wat is mijn digitale polismap? 

De digitale polismap is een online omgeving waarin u een overzicht heeft over al uw polissen. Bekijk hieronder een instructievideo. Heeft u geen digitale polismap, maar wilt u er één aanvragen? klik dan hier.

RISK Direct: omdat het beter kan, zonder groter te zijn!

Wij nodigen u uit om ook een kijkje te nemen op de andere pagina’s van onze website, zodat u ons ook beter kunt leren kennen en kunt zien wat wij voor u kunnen betekenen.