Welkom

Verzekeringen. Vaak niet het eerste waaraan u denkt bij uw woning, vakantie of auto. Toch is het wel van belang om uw bezittingen goed te verzekeren. Wij snappen dat u niet dagelijks aan deze verzekeringen wilt denken. Vandaar dat wij dat voor u doen. Vragen over uw schadeverzekeringen, hypotheek, of zorg en inkomen? Stelt u deze dan gerust. Wij staan u graag te woord op een persoonlijke wijze. Wat kunnen wij voor u betekenen? 

Meer weten over onze werkwijze? Bekijk dan onderstaande video!

 

Vragen?

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Zit uw antwoord er niet tussen? Dan kunt u altijd bellen naar (030) 634 62 44. Of stuur een mailtje naar info@risk-direct.nl.

 

RISK Direct is onlangs mijn tussenpersoon geworden. Hoe zit dat?

Zijn wij onlangs uw nieuwe tussenpersoon geworden? Dan willen wij u allereerst van harte welkom heten! Wij hebben onlangs een aantal portefeuilles overgenomen, zoals Sjoer Assurantiën en Ykema Assurantiën. Dit houdt in dat wij alle werkzaamheden met betrekking tot advies, beheer en administratie van uw verzekeringen en schadebehandelingen zullen verzorgen. Heeft dit enige invloed op uw verzekeringen? Nee, uw verzekeringen zijn niet gewijzigd! Uw premies en voorwaarden blijven dus gelijk.

 

Heb ik een vast aanspreekpunt bij RISK Direct?

Wij bestaan uit een hecht team. Goed opgeleid en enthousiast zijn wij er klaar voor om u te leren kennen! Kijk bij ‘wie zijn wij’ om te zien met wie u contact heeft!

 

Kan ik bij RISK Direct langskomen om mijn verzekeringen te bespreken?

Hoewel wij graag met u een kop koffie drinken, kunt u enkel op afspraak bij ons op kantoor langskomen om uw verzekeringen te bespreken. Neemt u vooral contact met ons op om een afspraak in te plannen!

 

Ik wil graag de post enkel fysiek ontvangen, kan dat?

Mocht het nodig zijn, maken wij nog gebruik van de postduif! Geef een seintje bij één van onze medewerkers, dan zullen wij de poststukken enkel fysiek toesturen.

 

Waar moet ik op letten als ik een offerte vergelijk met mijn huidige verzekeringen?

Het is erg belangrijk dat u geen appels met peren vergelijkt. Zorg ervoor dat met name het verzekerd bedrag, de eigen risico’s en de dekking (zoals all risk/ extra- uitgebreid) zoveel mogelijk overeenstemmen. Hulp nodig bij het vergelijken? Laat het ons dan weten, dan kijken wij graag met u mee.

 

Hoe sluit ik eenvoudig mijn verzekeringen over?

U kunt het beste eerst uw huidige verzekeringen vergelijken met ons aanbod. Hiervoor kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen. Als u vervolgens wenst over te sluiten, adviseren wij u eerst de oude verzekeringen tijdig op te zeggen. Hierna kunt u digitaal de verzekering afsluiten via de site. Ook kunt u ervoor kiezen gebruik te maken van de opzegservice door contact op te nemen met een van onze medewerkers.

 

Wat is het opzegtermijn van mijn (oude) verzekering?

Loopt uw (oude) verzekering al langer dan een jaar? Dan is deze dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van één maand. Stel, u zegt vandaag uw verzekering op, dan wordt deze over exact één maand stopgezet, met de voorwaarde dat deze verzekering al langer dan één jaar loopt.

 

Hoe kan ik mijn verzekering bij een andere verzekeraar opzeggen?

De meeste verzekeraars accepteren een opzegging per e-mail. Als een verzekeraar alleen een schriftelijke opzegging accepteert, kunt u op onze website een opzegformulier invullen, uitprinten en opsturen naar uw oude verzekeraar. U kunt de opzegging ook laten verzorgen door RISK Direct. Neemt u hiervoor contact op met één van onze medewerkers.

 

Wat is advies op basis van Execution Only?

Op onze website kunt u zelf de premies van verzekeringen online berekenen en afsluiten zonder advies van een financieel dienstverlener. Dit wordt binnen de Wet Financieel Toezicht (WFT) “execution only” genoemd. Mocht u via onze website een verzekering afsluiten dan is er geen sprake van advies en kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor enige schade die het gevolg is van een onjuist keuze die u hebt gemaakt of fouten die zijn ontstaan bij het invoeren van de aanvraag.

Wilt u toch advies ontvangen zonder Execution Only? Dat kan natuurlijk ook. Neem hiervoor contact op met één van onze medewerkers. Voor een goed advies zullen wij eerst een aantal persoonlijke gegevens opvragen, zoals uw huidige situatie, bestaande verzekeringen, en natuurlijk uw persoonlijke wensen. Dan helpen wij u graag verder!

 

Wanneer kan ik een polisblad verwachten?

Heeft u een nieuwe verzekering afgesloten? Dan wordt deze direct naar u verstuurd als u deze digitaal aanvraagt. Als u een polisblad liever per post ontvangt wordt deze, voor zover dit mogelijk is, voor de ingangsdatum opgestuurd.

Is uw huidige polisblad zoek geraakt? Neem dan contact met ons op, dan kunnen wij u een kopie doen toekomen. Wenst u een overzicht van al uw lopende verzekeringen? Dat kan natuurlijk ook!